مجله ارمون - زوج کارآفرین ساروی می خواهند:شرکت در نمایشگاههای بین المللی

ماهنامه ارمون

آخرین خبرها :

زوج کارآفرین ساروی می خواهند:شرکت در نمایشگاههای بین المللی

 

 

 

ندا کلایی:وقتی مسئله بیکاری و اشتغال جوانان مطرح می شود، هر خانواده ای برای گریز از این موقعیت به اقدامی دست می زند. در این میان عده ای نیز با وجود مسائل و مشکلات پیش روی کارآفرینی، کمر همت را بالا می زنند و با "یاعلی " کار  خود را آغاز می کنند.

 

برای این گروه از افراد مسائل و مشکلات هر چند سخت و طاقت فرساست و گاهی آن ها را به ورطه بی خیالی از انجام آن می کشاند ولی  شوق وصول به اهداف در ذهن و قلب آنان چنان نفوذ کرده که فکر دست کشیدن از انجام کار را بیرون می ریزند و بار دیگر مسیر جدیدی پیش رو باز می کنند.

 

معصومه خناری، فوق دیپلم رشته آی تی است و به همراه همسرش عباس علی وفایی نژاد، 5 سال است که در هنر چرم دباغی شده مشغول به فعالیت هستند. در ادامه موضوع پرونده این شماره، گفتگویی با این زوج انجام داده ایم که در متن می خوانید:

 

از چه زمانی به فعالیت در رشته چرم دباغی شده، مشغول شدید؟

 

خناری: در سال 1388 ازدواج کردیم ویک دختر 5 ساله داریم، در ابتدای زندگی، همسرم با چرم کیف موبایل درست می کرد و به فروش می رساند. آن زمان اتاقی 9 متری در منزل مادر شوهرم داشتیم و با هم این کار را انجام می دادیم، پس از مدتی بر حجم فعالیت ما افزوده شد و تصمیم گرفتیم تا مکانی را اجاره و از منزل مادر همسرم بیرون بیاییم. 

 

 وفایی نژاد: پس از مستقل شدن در منزل خودمان، با الهام از چرم دباغی شده ای که بر روی دیوار یکی از اقوام دیده بودم، به سمت این هنر رفتم. با توجه به اینکه هیچ آموزشی ندیده بودم، در ابتدا انجام این کار کمی برایم سخت بود ولی با توجه به اینکه فوق دیپلم گرافیک دارم، به تدریج طرح ها و نقش های متنوعی با استفاده از پوست و چرم گاو و بز درست کردم، در طول این مدت سختی ها و مشقت های فراوانی را تحمل کردیم.

 

 کمی درباره نحوه تهیه چرم دباغی شده توضیح می دهید؟

 

وفایی نژاد: در ابتدا پوست را خریداری می کنیم و نسبت به سفارشی که مشتری برای رنگ دلخواه داده است، آن ها را جدا و با الگو رشته ها " نوعی معرق چرم و بازی با رنگ چرم و پوست " نمای خاصی به چرم می دهیم و پس از چسباندن، دور و زیر آن آستر می زنیم و نوار دوزی می کنیم.

 

 معمولا تولیدات خود را به چه قیمتی عرضه می کنید؟

 

وفایی نژاد: تولیدات دباغی شده بسته به درخواست مشتری، قیمت های مختلفی دارند، در حال حاضر به صورت عمده میان 500 الی 600 هزار تومان قیمت دارند ولی معمولا نصف قیمت را برای تهیه پوست و چرم صرف می کنیم.

 

 مشتریان درباره کیفیت کار شما چه نظری دارند؟

 

خناری: در حال حاضر چرم دباغی شده در تهران و مناطق دیگر نیز تولید می شود ولی کیفیت کار ما را ندارد، شاید به خاطر اینکه از تولید کیف موبایل با چرم، کار را شروع کردیم، ظرافت تولیدات ما بیشتر است و مشتری هم خوشش می آید.

 

 آیا از ارزش هنر چرم دباغی شده در خارج از کشور اطلاع دارید؟

 

وفایی نژاد: بله، هر یک عدد از چرم دباغی شده 7 الی 10 میلیون تومان در خارج از کشور به فروش می رسند و کسانی که درعرصه صنایع دستی فعالیت دارند، درآمد بسیاری به دست می آورند ولی متاسفانه در ایران کمتر به صنایع دستی توجه می شود.

 

 چند نفر با شما در کارگاه همکاری می کنند؟

 

خناری: یک نفر به طور مستقیم  با ما همکاری می کند، البته اگر درآمد بیشتری داشتیم تا 15 نفر را مشغول به کار می کردیم.

 

 تاکنون آثار خود را به نمایش گذاشته اید؟

 

 خناری: بله، در نمایشگاه های مختلف شهر ساری شرکت کرده ایم ولی برای شرکت در نمایشگاه های خارج استان، سختی های بسیاری را متحمل شدیم، به عنوان مثال: در بهمن ماه سال گذشته با کلی دوندگی توانستیم در نمایشگاه بین المللی رشت که به مدت 5 روز برگزار شده بود حضور یابیم. استان مازندران در آن نمایشگاه 3 یا 4 غرفه بیشتر نداشت و با توجه به اینکه چرم دباغی شده در نمایشگاه عرضه کردیم، غرفه ما نمود خوبی داشت ولی متاسفانه فروش کمی داشتیم. مسئولان برگزاری حتی هزینه غرفه هم به ما ندادند و در طول مسیر بخشی از کارهای ما آسیب دید. تنها سودی که آن نمایشگاه برای ما داشت؛ وام 10میلیون تومانی به غرفه داران بود که آن هم به زحمت دریافت کردیم، خدا می داند چند بار ضامن بردیم و چقدر پیگیری کردیم.

 

 در حال حاضر چه مشکلاتی دارید؟

 

خناری: در طول 5 سالی که تولیدات خود را عرضه می کنیم به مسئولان بسیاری مراجعه کردیم تا حداقل ما را به بازرگان یا تاجری معرفی کنند و بدین وسیله کالای تولیدی خود را به خارج از استان یا کشور صادر کنیم ولی متاسفانه تاکنون کمکی به ما نشده است، حتی خودم و همسرم بازاریابی را یاد گرفته ایم تا تولیدات را به فروش برسانیم؛ اقداماتی هم برای تبلیغات انجام داده ایم ولی چون این هنر مشتری خاص خود را دارد، در کسب درآمد بیشتر، موفقیت چندانی به دست نیاوردیم. از طرفی علاقه مند به شرکت در نمایشگاه های بین المللی تهران یا خارج از کشور نیز هستیم، در خردادماه امسال نیز نمایشگاه صنایع دستی در تهران برگزار شد که بسیار راغب به حضور در آن بودیم ولی متاسفانه با وجود شناخت مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران نسبت به تولیدات ما و با اینکه خودمان با میراث فرهنگی تهران نیز تماس گرفتیم، باز هم متاسفانه موفق به شرکت در آن نشدیم.

 

وفایی نژاد: در حال حاضر ما با همان درآمد اندک باید هزینه اجاره محل زندگی و کار را بپردازیم و از سویی قسط تهسیلات بانکی نیز زیاد است، ما از مسئولان انتظار کمک مالی یا وام نداریم؛ تنها می خواهیم زمینه حضور و صادرات کالای تولیدی ما در نمایشگاه های خارج استانی و بین المللی را فراهم کنند.

 

خناری: تاکنون بارها شده که به دلیل مشکلات کم بیاوریم و دست از کار بکشیم ولی با لطف خدا و همت همسرم همچنان به کار مشغول هستیم، در حال حاضر نیز با توکل به پروردگار متعال ادامه می دهیم.

 

 

 

 

 

روش برابری با رقبا

IMAGE

دوشنبه, 01 آذر 1395   زیر نظر گرفتن بودجه رقبا یا میانگین بودجه تبلیغات  محسن ولی زاده مدرس دانشگاه مشاور مدیریت، بازاریابی و برندینگ مشاور عالی در حوزهttl، atl، btl     انتخاب پیام تبلیغات در این گام، باید قسمتی از مخاطبین هدف را که فرایند تصمیم‌گیری از آنها شروع می‌شود، انتخاب کرده و آنچه را که...
ادامه مطلب...

آیین های عاشورایی استان،ارادت مازنی ها به امام حسین(ع)

IMAGE

یکشنبه, 03 آذر 1392 هاشم پور:زنده ماندن فرهنگ یک قوم که تاکنون به طور شفاهی عناصرش را سینه به سینه حفظ کرده بود و به دلیل گذر زمان، فراموشی انسان، آمد و رفت فرهنگ های مختلف و از همه مهم تر تاثیرگذاری ذاتی عناصر فرهنگی بر یکدیگر، دگرگونی های زیادی را از سر گذرانده بود و بیم نابودی آن همیشه برای...
ادامه مطلب...

مرقعات خوشنویسی

IMAGE

یکشنبه, 21 مهر 1392 گرد آوری؛پژمان تقی زاده:خط نستعلیق؛ حدود نیمه دوم قرن هشتم هجری قمری، به برکت ذوق و قریحه ی ایرانیان، به تدریج در سیمای خط پارسی نمایان گشت. در آغاز؛ آن را «ـنستختعلیق» نامیدند؛ چرا که؛ از ترکیب خط «نسخ» با خط «تعلیق» پدید آمد. پیچیدگی و بی نظمی و دوایر ناقص خط تعلیق، با سلیقه...
ادامه مطلب...

جامعه دانايي محور و شهروند خوب

IMAGE

سه شنبه, 14 خرداد 1392 ماهنامه ارمون:حسين برزگر فوق ليسانس جامعه شناسي ؛مدرس دانشگاه و روزنامه نگار:بيش از سه دهه از وقوع انقلاب اسلامي ايران مي گذرد كه هدف عمده آن در شعار محوري (استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي) تبلور يافت. براي تحقق اين شعار و پيشرفت ايران و برون رفت از مشكلات موجود در حوزه هاي...
ادامه مطلب...

جوانان و جامعه شهری

IMAGE

جمعه, 11 اسفند 1391 ماهنامه ارمون/حسین برزگر ولیکچالی؛ کارشناس ارشد جامعه شناسی ،مدرس دانشگاه و روزنامه نگار:جامعه ایران، جامعه جوانی است که بیشتر افراد را جوانان زیر 30 سال تشکیل می دهند و با مشکلات بسیاری در همه ی ابعاد زندگی خود مواجه هستند که به همین دلیل، موضوع جوانان؛ یکی از چالش های اساسی...
ادامه مطلب...

الزامات و بایسته های اقتصاد مقاومتی در استان مازندران

IMAGE

شنبه, 02 فروردين 773  ماهنامه ارمون:حسین برزگر ؛کارشناس ارشد جامعه شناسی و روزنامه نگار: با توجه به این که شرایط کنونی کشور در یک شرایط حساس و در عین حال با ظرافت های خاصی قرار گرفته است، بنابراین راه های مقابله با آثار و تبعات، تهدیدات و تنگناهای اقتصادی دشمنان، گسترش سیاست های حمایتی دولت از...
ادامه مطلب...

 

 

 

 

 

 

طراحی و ساخت : شرکت تحلیلگران ایده طبرستان