ماهنامه ارمون

آخرین خبرها :

گفتگو با محسن ولی زاده، مدیر کانون مشاوران ماندگار ساری: دایره محبت ها تنگ شده است

 

پروانه آقاجانی شیروانی:محسن ولی زاده متولد سال 1366 ساری، عضو هیت مدیره و نایب رئیس موسسه مشاوره آریا نیک و صاحب امتیاز و مدیر مسئول کانون مشاوران ماندگار است. او دوره های اصول و فنون مذاکره، مهندسی زبان بدن، تفکر استراتژیک،  مشتری مداری و بازاریابی حرفه ای و فروش را زیر نظر پروفسور مسعود حیدری ( پدر علم اصول و فنون مذاکره کشور) و پروفسور عبدالحمید ابراهیمی (پدر علم بازاریابی کشور) و دکتر یحیی علوی (دکترای تخصصی بازاریابی و رفتار مصرف کننده، مدیر فروش یاهو در خاورمیانه) همچنین دکتر محمود محمدیان گذرانده است. ولی زاده ی جوان در رشته مدیریت بازرگانی و MBA  بازاریابی و مدیریت برند تحصیل کرده و مدرس و برگزارکننده کلاس های مدیریت و بازاریابی حرفه ای و مدیریت فروش، هویت برند، مدیریت مشتریان و رفتار مصرف کننده و عضو انجمن علمی بازاریابان کشور است. گفتگو با این جوان ساروی درباره تبلیغات و بازاریابی است. ولی زاده تجربه می کند و از در اختیار گذاشتن تجربیاتش خوشحال است، هم اکنون مشاور تبلیغاتی تعدادی از برندهای معروف استان را به عهده دارد. گپ و گفت ارمون را با او می خوانید؛

از کجا شروع کردید و چطور شد وارد این حرفه شدید؟

با افتخار می گویم کارم را با  بازاریابی و از پایه شروع کردم. در بطن مردم بودم و به همین خاطر با خلق و خو مردم و رفتار مصرف کننده، بازار، چالش ها و واقعیت های آن آشنا هستم. چندین سال مدیر فروش و مدیر بازرگانی شرکت های تبلیغاتی بزرگ و موفق در مازندران و تهران بودم. بازاریابی و مشتری مداری را دوست دارم چون خدمت به مردم است. وقتی به شرکت، سازمان، رستوران و یا هر صنفی مشاوره سازنده و اثر بخش می دهم که باعث افزایش فروش و موفقیت آن می شوم احساس رضایت قلبی می کنم.

از شغل تان رضایت دارید؟

حدود هفت7 سال به صورت تخصصی و حرفه ای و البته با مطالعه کار می کنم. مطالعه اصل و لازمه هر شغلی است. به همین خاطر  کاملا از شغلم راضی هستم چون در کارم و هدفم حل شده ام. 

 موسسه تان را بیشتر معرفی می کنید؟

بله. کانون مشاوران ماندگار مرکز تخصصی مشاوره مدیریت، تبلیغات و بازاریابی است که در حوزه برندینگ  و مشاوره  تبلیغات هدفمند و بازاریابی فعالیت دارد. برگزار کننده همایش ها و کنفرانس های مدیریت، تبلیغات، بازاریابی و برندینگ در مازندران و تهران می باشد. البته کنفرانس بعدی ما که بزرگترین همایش ملی بازاریابی و تبلیغات و برندینگ است بیست وششم شهریور 94 در برج میلاد تهران با حضور 1600 نفر از استاتید و بزرگان ایران برگزار می شود. همچنین تمامی فعالیت های کانون ماندگار به صورت تخصصی و حرفه ای انجام می شود؛ به گونه ای خواسته ایم یک ترمینال فروش و تمامی عناصر تبلیغات (اطلاع رسانی) را داشته باشیم:( تبلیغات محیطی، طراحی وب سایت، سایت تبلیغاتی و نیازمندی های مازندران "تبیلغ118" ، نشریات، آگهی نامه، مجلات لوکس تبلیغاتی، انواع خدمات طراحی گرافیکی و ساخت تیزر های تبلیغاتی و صنعتی و... ) که گروهی از افراد تحصیل کرده و توانمند در حوزه ی بازرگانی،    MBA و بازاریابی، اجرایی و طراحی گرافیک و برنامه نویسی با ما همکاری می کنند. تمام کارها بصورت تیمی و تخصصی و همفکری صورت می پذیرد تا  بازخورد و خروجی اثر بخشی داشته باشد. دیگر مشاوره و خدمات قابل ارائه شامل؛

مدیریت منابع انسانی، مدیریت رفتار با مشتری، مدیریت بازار یابی و فروش، مدیریت استاندارد سازی سازمان ها وشرکت ها، مدیریت بهره برداری  و بهره وری شرکت ها، مدیریت برند سازی و حفظ برند، مدیریت عملیات، مدیریت زمان و مدیریت کارآفرینی است.

 چه کسی در کار مشوق تان بود؟

مشوق بنده اهدافم هستند. رسیدن به هدف به بنده انگیزه و انرژی می دهد. ولی باعث تمام موفقیت هایم بعد از نظر و لطف خداوند مدیون دعاهای مادر مهربانم و برادر بزرگترم رضا ولی زاده (مدیر اجرایی کانون ماندگار) که در تمام مراحل کاری و زندگی حمایتم کرده اند، هستم.

کمی درباره مشتری مداری توضیح می دهید؟ مشتری مداری را در جامعه ما بویژه در استان در بخش های خصوصی و دولتی چگونه ارزیابی می کنید؟

مروت و مشتری مداری باید در ذات آدم ها باشد کسی که ذاتاً مروت دارد مشتری مدار و مردم دار هم هست. ولی مشتری مداری در ادبیات واقعی زندگی یعنی مردم داری. مشتری مداری یعنی مسئولیت، باید نسبت به مشتریان خود مسئولیت پذیر بود چون به آنها تعهد داریم. به اصطلاح مشتریان یتیم هستند. باید یتیم نوازی کنیم حتی بزرگان این عرصه می گویند سن مشتریان 3 تا 5سال می باشد یعنی به کودک 5ساله دروغ نمی گوییم. مراقب آنها هستیم. ناراحتشان نمی کنیم. احترام می گذاریم و دوستشان داریم. و همین موارد در سازمان های هم دولتی صدق می کند ولی متاسفانه به دلیل نبود مدیریت کافی و ایجاد حس انگیزه و تفکر سیستمی سازمانی از این اصل مهم غافل می شوند.

چگونه می توان مشتری مدار بود؟ این امر چه مزایایی دارد؟ نتیجه غفلت از مشتری مداری چیست؟   

"صداقت" اصل هر کاری هست. که یکی از دلایل مشتری مداری می باشد تمامی سازمان ها، رستوران ها و مراکز تجاری و خرید، شرکت های بزرگ و کارخانه هایی که با بنده کار می کنند کاملا با روحیات و توانایی ام آشنا هستند چون وقتی اصل کار خود را بر صداقت و مشتری مداری می گذارم همین انتظار را دارم آنها هم با مشتریان خود هم همین رفتار را کنند چون همه ما در جامعه  مشتری یکدیگر و گذشته از آن یک شهروند هستیم. مزایای مشتری مداری یعنی حفظ و ارزش قائل شدن به مجموعه خودمان و مشتریان است چون یکی از نشانه ای حرفه ای فعالیت کردن و موفقیت، مشتری مداری است. غفلت از مشتری حاصل اندیشه آن است که مشتریان وفادار هستند ولی اصلاً اینگونه نیست، وفاداری در حال مرگ است. امروزه هزینه یک عمر مشتری مطرح است وقتی مشتری را از دست می دهیم فقط یک مشتری نیست یک موج بزرگ اقتصادی است یک منفعت بزرگ شرکت است که از دست می دهیم. باید مشتری مداری و یا مشتری نوازی را اصل هر کاری قرار داد. چون مشتری به سختی به دست می آید و حفظ آن مهمتر از مشتری جدید است. جذب مشتری جدید چندین برابر بیشتر انرژی و منابع یک مجموعه و سازمان را می گیرد. و مهمتر از آن اعتبار هر مجموعه به مشتریان ثابت آن است.

یکی از کارهایی که توسط کانون های تبلیغاتی رواج دارد و نسبت به آن اصولی می پردازند، بازاریابی است، بازاریابی را تعریف می کنید؟ این حرفه در دنیا چه تفاوت هایی با کشور ما دارد؟

نخست فرق میان فروشندگی و بازاریابی را توضیح دهم؛ فروشندگی دید از داخل به بیرون است یعنی از جایگاه خود به مشتری می نگریم و می فروشیم، ولی بازاریابی دید از بیرون به داخل است یعنی خود را جای مشتری می گذاریم و سعی بر رفع نیاز مشتری داریم. وقتی حرف  از بازاریابی می شود همه به فروش و تبلیغات فکر می کنند ولی بازاریابی به معنای فروش نیست؛ فروش مانند قلب یک انسان است 20% از بدن یک انسان را تشکیل می دهد ولی مهمترین بخش از بدن انسان است و 80% مابقی دیگر اجزای بدن هستند. و همه در کنار همدیگر مهم ومکمل هم اند. ولی بازارایابی رکن اصلی هر شرکت و مجموعه ای است.

بازاریابی یعنی بازار سازی، مشتری سازی، کشف و رفع نیاز های مشتری، شناسایی بازار، تحقیقات بازار، بررسی بازار، استراتژی بازار(مزیت رقابتی)، بازاریابی هدف، آمیزه ی بازاریابی و...

بازاریابی در دنیا یکی از مهمترین و پر درآمد ترین شغل ها است چون  به صورت علمی و اصولی اجرا می شود ولی متاسفانه در ایران این گونه نیست.

بازاریاب موفق به خصوص در استان مازندران چگونه می تواند موفق شود؟ در واقع بازاریاب موفق در مازندران چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک بازاریاب موفق باید عاشق کار خود باشد.

از دیدگاه فیلیپ کاتلر(پدر علم بازاریابی دنیا): بازاریاب خوب یعنی عاقل بودن. یک بازاریاب خوب و موفق شناسه هایی دارد از جمله شنونده خوب بودن، صادق، صبور، محرم اسرار مشتری، به اصول و فنون مذاکره مسلط، و زبان بدن و سبک های رفتاری را خوب بشناسد بازاریابی را مانند پزشکی می دانم چون تا پزشک از بیماری و مشکل نداند نسخه تجویز نمی کند. اولین و ابتدایی ترین ویژگی های بازاریابی باید رعایت شود که این ویژگی ها عوامل ظاهری است؛ تیپ و ظاهر، کلماتی که بکار می برد، اولین نوع برخورد(1دقیقه طلایی)، لبخندی که می زند و نحوه اطلاع رسانی. چون اینها عوامل دیداری هستند که درصد بزرگی از ارتباطات را شکل می دهند.

چرا جوانان از این حرفه استقبال نمی کنند؟ در حالی که بسیاری از افراد موفق در دنیا کارشان را از بازاریابی شروع کرده اند؟ به نظر شما مي شود بازرایابی را ياد گرفت يا اينكه فكر مي كنيد بايد براي آن استعداد به خصوصي داشت؟

چون حرفه ای فکر نمی کنند بازاریابی را کاملا درک نکردند. همه از بدو تولد با استعداد خاصی بدنیا نیامده اند. اکثر چیزها نسبی و اکتسابی است. ولی باید با دانش روز عمل کرد. بازاریابی را  می توان آموخت به شرط داشتن علاقه. متاسفانه در کشور در همه زمینه ها و فعالیت ها دچار فقدان فکر نو هستیم.

عوامل رسیدن به فروش موفق و مشخصه های فروشندگی را بگوئید.

فروش عوامل مهمی دارد یکی از آنها اعتماد سازی است. یک بازاریاب حرفه ای باید بداند رمز فروشندگی بر اعتماد سازی است باید فضای  اعتماد را بسازیم چون در هر شرایطی مشتری شما را می پذیرد. امروزه معیارهای خرید عوض شده است گذشته آن زمانی که می گفتیم: قیمت، کیفیت، خدمت. معیارهای امروز 7سین بازاریابی است در بازاریابی و عوامل خرید کسی محصول شما را نمی خرد چون هنوز از آن استفاده نکرده است آنها فایده یا خروجی شما را یا تصوراتی که از محصول دارند می خرند امروزه خرید ها احساسی شده است باید با بازاریابی عصبی بیشتر آشنا بود. مردم دوست دارند بخرند دوست ندارند چیزی به آنها بفروشیم آیا واقعا به عمق این مطلب توجه کردیم؟ که از منظر روانشناسی چطور برخورد کنیم؟ باید نیاز های مشتری را پیدا کنیم و در صدد رفع آن باشیم.

انواع تبلیغات را عنوان می کنید؟

وقتی سخن از تبلیغات به میان می آید توجه ها تبلیغات های محیطی و نشریات و آگهی ها و رسانه ها کشیده می شود ولی به واقع اینها ابزارهای تبلیغات و یا اطلاع رسانی هستند. تبلیغات انواع اطلاع رسانی دارد: محیطی (بیلبورد، استند، پل عابر، لمپوست بنر و...) رادیویی و تلویزیونی. 

تبلیغات را می توان بر اساس هدف آن طبقه بندی کرد:

الف)تبلیغات یادآوری کننده و تداعی کننده.

ب) تبلیغات ترغیب کننده.

ج) آگاه کننده و اطلاع دهنده.

از نظر شيوه‌هاى اجرائى و القائى به دو گروه مستقيم و غيرمستقيم و از لحاظ موضوعى عمدتاً دو بخش تجارى و سياسى. اهم تصورات و تلقيات و توجهات عمومى از تبليغات نيز همين دو بخش عمده يعنى تبليغات تجارى و سياسى تشکيل مى‌دهد.

ولی تبلیغات به گونه ای نیست که ما مشاهده می کنیم. پی ریزی و ساختار هر مجموعه تبلیغات آن مجموعه است. تکمیل بودن تمامی بخش های مجموعه، آموزش های پرسنل هر بخش، تثبیت هویت های بصری و..

تعریفی از تبلیغات هدفمند می دهید؟ چگونه می توان چنین تبلیغاتی داشت؟

وقتی سخن از تبلیغات می شود متاسفانه ذهنیت آنها بسوی هزینه می رود ولی اینطور نیست حوزه تبلیغات بسیار گسترده است ولی تبلیغات هدفمند باید با توجه با بازار هدف و نوع مخاطب و قشر مشتریان و محدوده فروش و نوع تبلیغات یعنی در چه مرحله ای از تبلیغات هستند و سهم بازار آنها چه اندازه است و اندازه بازاریابی و... صورت گیرد با توجه با اینها نوع تبلیغات و محدوده آن مشخص می شود. و بحث مهم دیگری که در حوزه تبلیغات است صدای یک مجموعه (تبلیغ) نباید کمتر از سهم بازار آن باشد. تبلیغات در یک کلام یعنی دیده شدن است.

البته تبلیغات پشتوانه می خواهد بنده به خیلی از مراکز و رستوران ها و شرکت ها برای مشاوره رفته ام ولی اصلا تبلیغات را پیشنهاد نداده ام چون پشتوانه آن را نداشته اند و پی ریزی و ساختار مجموعه کامل نبوده است. تبلیغات هدفمند به معنای ساده تر یعنی باید بدانیم مشتری هدف ما چه کسانی هستند و چه کسانی در خرید نهایی تصمیم گیرنده می باشند. رفتار مصرف کننده را باید بدانیم و بشناسیم.

نظرتان درباره تبلیغات شهری در مازندران به خصوص در ساری چیست؟ تبلیغات هدفمندی در این تبلیغات دنبال می شود؟

طی تحقیقاتی که تیم تحقیق گروه ماندگار انجام داده است بیشتر مردم از طرف  عموم تبلیغات مورد تهاجم قرار گرفتند،   Research

به همین خاطر آلودگی یا پارازیت بصری در بحث تبلیغات محیطی، فوق العاده مهم است. و این امر اصلا در شهرستان ساری رعایت نشده است همه به فکر سود و کسب درآمد خود هستند به همین خاطر تخصصی کاری انجام نمی شود.

دلتان می خواست جای چه کسی در ایران و جهان باشید؟ چرا؟

سئوالتان را با روایتی جواب می دهم؛ روزی  شخصی نزد ابن سینا رفت گفت یا شیخ می خواهم روزی مانند شما شوم. ابن سینا در جوابش گفت: من هم روزی می خواستم مانند اما جعفر صادق (ع) شوم ولی شدم ابن سینا. آن وقت شما می خواهید مانند بنده شوید چه می شوید.

چه مسئله ای در دوران کاری بیشتر از هر چیز شما را ناراحت می کند؟

نادیده گرفته شدن مشاوره تبلیغات. در بین اصناف به دلیل ذهنیت و گذشته نامطلوب تبلیغات همه از این امر گریزانند. تبلیغات را به چشم هزینه می بینند نه سرمایه گذاری بلند مدت و عدم توجه به ارزش های انسانی و از همه مهمتر کوته و لحظه ای فکر کردن. متاسفانه بعضی اصل را فدای فرع کردند. اصل زندگی ابدی بودن و فرع، این دنیای زود گذر است به همین خاطر دایره محبت ها تنگ شده است.

چه برنامه هایی در دست اقدام دارید؟

شورای سیاست گذاری گروه تبلیغاتی ماندگار چشم انداز بلند مدت و کوتاه مدت کانون ماندگار و میشن و ویژن هدفگذاری شده با سعی و تلاش تمامی تیم های هر بخش قابل تحقق است. برنامه ایی که در کوتاه مدت در دست داریم جذب تمامی مخاطبان و مشتریان شهر در بخش مشاوره های تخصصی تبلیغاتی و در بلند مدت به فضل الهی  تمام صنوف استان مازندران عضوی از گروه باشگاه مشتریان ماندگار باشند. می خواهیم بر آن شویم که از ماندگار یک برند استانی و کشوری بسازیم این کار مهم با لطف و عنایت خداوند مطمئنا انجام خواهد گرفت.

نکته ای هست که بخواهید به آن اشاره کنید؟

این نکته رمز اگر بدانی، دانی هر چیز که در جستن آنی، آنی.

 

 

مصون سازی فرهنگی

IMAGE

شنبه, 25 دی 1395         سینا دلشـــــادی                                                 رئیس حوزه هنری استان مازندران  اقدامی آگاهانه و خردمندانه در برابر آسیب ها و گزند های احتمالی و در واقع علاج واقعه قبل از وقوع و نوشدارو قبل از مرگ است! در امتداد دغدغه های مقام معظم رهبری (مد ظله)  در حوزه فرهنگ،...
ادامه مطلب...

پرفسور سمیعی الگوی زندگی من است

IMAGE

چهارشنبه, 31 شهریور 1395 احسان شریعت بالاخره نتایج کنکور سراسری اعلام شد و مازندران همچون هر سال در میان 10 نفر برتر دانش آموزانی را دارد که حائز رتبه شده باشند. به جز سال 91 که در جمع نفرات برتر کنکور در کشور سه مازندرانی حضور داشتند، در سال های اخیر همواره سهم مازندران از نفرات برتر کنکور یک یا دو نفر...
ادامه مطلب...

جشن های اردیبهشتی مازندران

IMAGE

شنبه, 18 ارديبهشت 1395 جشن های اردیبهشتی مازندران این همه قند مکرر   زهرا اسلامی خاک تاب مکرر خورده نزدیک است زر بشود در این سامان. نوبتی هم که باشد نوبت نارنج هاست عرض اندام کنند و بدرخشند. اردیبهشت مازندران را باید خودتان به چشم ببینید تا باور کنید که اینجا یک روی بهشت، پیداست. دیده چون آن دو لب...
ادامه مطلب...

فربد حناچی، نوازنده 12 ساله مازندرانی: نمی‌خواهم فقط نوازنده باشم

IMAGE

پنج شنبه, 27 اسفند 1394 اشکان جهان‌آرای: در دومین جشنواره موسیقی «نوای خرّم» که در تالار وحدت برگزار شد، کودکان و نوجوانان زیادی از سراسر کشور با نوختن قطعات مختلف به رقابت پرداختند. در بین برگزیدگان این رقابت‌ها نام نوجوانی نوشهری نیز به چشم می‌خورد. «فربد حناچی» هنرمند نوجوانی بود که توانست در...
ادامه مطلب...

«خوشه برنج» یک سر و گردن از سایر آثار جشنواره تئاتر فجر بالاتر بود.

IMAGE

پنج شنبه, 27 اسفند 1394 علیا کاظمیان، سرپرست گروه موسیقی گروه سونر:اثر فاخر نیاز به گروه حرفه ای دارد مهدی کیهانیمحسن نوع پرور، نیما شریفیان، فاطمه محمدی، سعید شفیعیان و علی عباسی به سرپرستی «علیا کاظمیان» اعضای گروه موسیقی گروه سونَر را تشکیل می دادند که با اجرای بی نقص و موفق خود توانستند تندیس...
ادامه مطلب...

گفتگو با محسن اردشیر، کارگردان برگزیده مازندرانی جشنواره تئاتر فجر: شاد نیستیم چون کار آیینی وحدتی نداریم

IMAGE

پنج شنبه, 27 اسفند 1394 مهدی کیهانی: طلایی شدن "خوشه های برنج" در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر به کارگردانی محسن اردشیر و غنچه شکوهیان و کاندیدا شدن این نمایش در چهار بخش موسیقی، طراحی فضا، طرح وایده و کارگردانی و دریافت جایزه در این چهار بخش از اتفاقات خاص و متفات این حوزه هنری در یک دهه اخیر شمار...
ادامه مطلب...

آسیب های اجتماعی بانوان و راهکارهای آن در یک قاب چالش کار موازی

پنج شنبه, 27 اسفند 1394 ندا کلایی: نزدیک به 2 میلیون نفر از جمعیت استان مازندران را بانوان تشکیل می دهند که از این تعداد 100 هزار و 343 نفر سرپرست خانوار هستند؛ بر اساس آخرین اعلام رسمی 3 هزار و 700 نفر زن معتاد در استان وجود دارند که با رشد طلاق شرایط نامساعدی در حوزه بانوان پدید آورده است.   در این راستا به...
ادامه مطلب...

گزارش یک روز در نمایشگاه استانی یار مهربان جایی برای امید

IMAGE

سه شنبه, 06 بهمن 1394 محمد رضا شکری امیری:در روزی سرد که آفتاب فقط  تصویری از گرمای پاییزی مازندران را نشان می دهد در حاشیه ی اتوبانی تندرو، بدون پارکینگی امن و منضبط، هفت کیلومتری ساری نمایشگاهی برگزار شد که از نمایش‌های ادبی و آکادمیک، گروه‌های کتابخوان محلی، گروه‌های منسجم دانش آموزی که...
ادامه مطلب...

گفتگو با احمد امیر خلیلی ترانه سرا: مخاطبم را ناامید نمی کنم

IMAGE

شنبه, 21 شهریور 1394     فاطمه اکبرپور:در عصری که هر کسی ادعای شاعری و ترانه سرایی دارد، وقتی غزل یا ترانه ای بدون اینکه حتی شاعر و ترانه سرایش را بشناسی تو را جذب کلمات و فلسفه ی پنهانش کند اتفاق خوبیست، سخت است دلی را که با مولوی و حافظ و سعدی اخت شده را با ترانه ای امروزی تسخیر کنی مگر اینکه پی این...
ادامه مطلب...

گفتگو با محسن ولی زاده، مدیر کانون مشاوران ماندگار ساری: دایره محبت ها تنگ شده است

IMAGE

شنبه, 21 شهریور 1394   پروانه آقاجانی شیروانی:محسن ولی زاده متولد سال 1366 ساری، عضو هیت مدیره و نایب رئیس موسسه مشاوره آریا نیک و صاحب امتیاز و مدیر مسئول کانون مشاوران ماندگار است. او دوره های اصول و فنون مذاکره، مهندسی زبان بدن، تفکر استراتژیک،  مشتری مداری و بازاریابی حرفه ای و فروش را زیر نظر...
ادامه مطلب...

 

 

 

 

 

 

طراحی و ساخت : شرکت تحلیلگران ایده طبرستان